SEO expert

SEO expert gezocht? Dan kunnen wij u zeker van dienst zijn.  Linkbuilding die werkt is een onderdeel van SeoBureau. Ons kantoor is intussen 20 actief op de markt. Ons team bestaat uit enkele SEO expert’s en linkbuilding specialisten. Wij helpen dagelijks bedrijven uit Vlaanderen en Nederland om de Top te bereiken in Google. De specialiteit van SEO expert is Website optimalisatie en linkbuilding.

Search Engine Optimization of SEO betekend een website optimaliseren voor zoekmachines, en dat de  website vervolgens hoger scoort in de zoekresultaten op grote zoekmachines zoals Google en Bing.

SEO expert voor Vlaanderen en Nederland

Om hoog te scoren in Google moet een website geoptimaliseerd zijn op de belangrijkste zoekwoorden. Dit doen we door het schrijven van SEO pagina’s voor zoekwoorden die belangrijk zijn aan je activiteiten, producten en diensten.

Als de pagina’s hun weg in Google vinden moeten ze ondersteund worden door linkbuilding. We werken hiervoor met een bepaalde techniek die er voor zorgt dat u websites snel naar de Top van Google zal stijgen.

Onze maandelijkse pakketten

Handmatige Linkbuilding uitbesteden is net zoals SEO een lange termijnstrategie. Het is niet zo als je vandaag 50 backlinks krijgt dat je volgende week 5 plaatsen zal gestegen zijn in de ranking van Google. Wij bevelen onze klanten aan om het resultaat van linkbuilden pas na 6 maand te evalueren.  Het beste rendement van uw campagne  merk je maar pas op na een half jaar. Wij werken met pakketten per jaar, die maandelijks, per kwartaal of jaarlijks kunnen betaald worden.

linkbuilding die werkt

 

Link building extra woord = 35 € 

Omdat wij onze backlinks volledig manueel behandelen werken wij met een contract van 1 jaar. Als u kiest voor een éémalige betaling krijgt u 15% korting.

(alle prijzen excl. 21% BTW)

Wat is een SEO specialist eigenlijk?

Een SEO expert voert pagina optimalisatie uit op een website om ervoor te zorgen dat zoekresultaten relevant zijn en om een positieve gebruikerservaring te creëren, waardoor het websiteverkeer, lead volume en merkbekendheid groeit. Met andere woorden, een SEO Specialist is niet anders dan elke andere digitale marketing of traditionele marketing professional: ze proberen uiteindelijk meer omzet te creëren voor het bedrijf waarvoor ze werken.

Door het uitvoeren van zoekwoordenonderzoek en het gebruik van SEO tools, zoals Google Analytics, kan een SEO Specialist de zichtbaarheid van een website op Google vergroten, wat weer grote voordelen heeft voor elk bedrijf. Sommigen kunnen ook nauw samenwerken met andere leden van een marketingteam om nieuwe initiatieven te ontwikkelen of social media accounts beter te beheren om de betrokkenheid van gebruikers en het verkeer te stimuleren.

Wat zijn de verantwoordelijkheden?

De verantwoordelijkheden variëren op basis van of iemand werkt voor een digitaal marketing bureau, in de digitale marketing afdeling van een bedrijf, of freelance voor een klant, maar de functieomschrijving voor de overgrote meerderheid van SEO Specialist vacatures zal alle of de meeste van de volgende omvatten:

    • Optimalisatiestrategieën ontwikkelen die de zoekmachineresultaten van de website van het bedrijf verhogen.
    • Bij het uitvoeren van betaalde zoekcampagnes zal de SEO Specialist tests uitvoeren, gegevens en resultaten verzamelen en analyseren, trends en inzichten identificeren om een maximale ROI te bereiken
    • De kosten van SEO-campagnes beheren, binnen het budget blijven, maandelijkse kosten schatten en verschillen afstemmen.
    • Nauwe samenwerking met het web development team om ervoor te zorgen dat SEO best practices correct worden gevolgd in de gehele website content.
    • Samenwerken met redactie- en marketingteams om SEO te stimuleren in content creatie en content marketing
    • Verantwoordelijkheid nemen voor pagina optimalisatie voor zoekmachine marketing
    • Voortdurend trefwoordonderzoek, ontdekking en optimalisatie voor nieuwe relevante trefwoorden voor gebruik op de hele bedrijfswebsite en in het marketingmateriaal
    • Onderzoek en uitvoering van aanbevelingen voor zoekmachineoptimalisatie
      Creëren en uitvoeren van link building strategie
    • Verander website architectuur, inhoud, linking en andere factoren om SEO posities voor doel trefwoorden te verbeteren
    • Meetbare doelen bepalen die verbetering van marketinginspanningen aantonen
    • Dagelijkse prestatiecijfers controleren met SEO-tools zoals Google Analytics om de prestaties van de SEO-strategie te begrijpen
    • Samenwerken met anderen binnen de marketingafdeling om de SEO-strategie te beheren
    • Meeslepende en hoogwaardige website-inhoud schrijven, inclusief blogberichten en paginabeschrijvingen om de zoekresultaten van de website te verbeteren.

SEO expert

Waar komen Specialisten vandaan?

De meeste SEO Specialisten en andere zoekmachine optimalisatie professionals beginnen hun carrière op een ander gebied voordat ze werken aan hun technische vaardigheden en gebruik maken van hun overdraagbare vaardigheden en educatieve achtergronden om een overstap te maken naar een baan in SEO.

Er is geen hogeschool of universiteit diploma direct gerelateerd aan SEO – en zeker geen vierjarig marketing programma zal je de specifieke technische vaardigheden geven die je nodig hebt om te gedijen in het SEO veld – maar het is zeldzaam om een functieomschrijving te zien voor een SEO expert  die niet een Bachelor’s of gelijkwaardig in een soort van gerelateerd veld vermeldt, zoals business, marketing of communicatie.

De meeste SEO experts op dit gebied streven een soort van aanvullende certificering na om werkgevers te laten zien dat ze de specifieke vaardigheden hebben die nodig zijn om hun digitale marketingstrategie uit te voeren, hun zoekmachineverkeer te stimuleren en ervoor te zorgen dat hun website in de buurt komt van de top in de resultatenpagina’s van zoekmachines.

Cursussen zoals BrainStation’s Search Engine Optimization Certificate Course zullen u ook in staat stellen om echt werk te maken dat uw vaardigheden aantoont, en het zal worden gemaakt onder de instructie van een SEO-industrie pro die weet wat werkgevers zoeken.

Zelfs als je een relevant diploma hebt, zal bijscholing met een certificeringscursus of andere online cursus waarschijnlijk nodig zijn om te bewijzen dat je op de hoogte bent van de steeds veranderende wereld van SEO.

Kenmerken van een succesvolle Specialist?

Hier zijn enkele van de belangrijkste kenmerken die succesvolle SEO-experts moeten hebben om te gedijen in de wereld van digitale marketing en zoekmachineoptimalisatie:

1. Een begrip van de drie niveaus van SEO

Er zijn drie niveaus van zoekmachine optimalisatie en elke goede SEO expert moet ze alle drie in gedachten houden bij het ontwikkelen van een marketing strategie:

Technisch heeft betrekking op de niet-inhoudelijke elementen van uw website. Dit onderdeel omvat strategieën om de backend structuur en het fundament van een website te verbeteren. Een deel van deze taak zal bestaan uit het uitvoeren van een grondige website-analyse, die mogelijkheden voor technische SEO aan het licht kan brengen om de website snelheid, indexering, mobiele vriendelijkheid, crawlability en website architectuur te verbeteren. Technische SEO zal ook de leesbaarheid van een website cruciaal verbeteren, wat op zijn beurt de gebruikerservaring verbetert en zoekmachines laat zien dat het een goede website is.

On-page SEO heeft betrekking op de inhoud van uw website en het optimaliseren ervan zodat zoekmachines het onderwerp van uw inhoud begrijpen en de website zien als een waardevolle bron. On-page SEO omvat het gebruik van elementen als trefwoorden, metatags, interne links en HTML-titel-tags op manieren die helpen het zoekmachineverkeer te verhogen en ervoor te zorgen dat de website dicht bij de top van de Google-resultaten staat.

Off-page optimalisatie gaat over het creëren van een sterkere relatie tussen uw website en andere websites door middel van een verscheidenheid aan linkbuilding tactieken. Off-page optimalisatie omvat ook strategieën om de reputatie van een website op te bouwen om zoekmachines te laten zien dat een website een betrouwbare bron is en daarom in de buurt van de top van de zoekmachine rankings zou moeten staan.
SEO-experts moeten weten hoe alle niveaus van zoekmachineoptimalisatie bijdragen aan hoe prominent uw website is gerangschikt onder de zoekresultaten van Google.

2. Een slimme geest voor marketing

De technische aspecten van SEO zijn natuurlijk een groot deel van het werk, en het begrijpen van de problemen die ervoor kunnen zorgen dat Google uw website begraaft in de zoekresultaten is cruciaal. Maar als je dat eenmaal hebt overwonnen, hebben banen in de SEO-industrie meestal veel gemeen met andere digitale marketing of zelfs traditionele marketingbanen: uiteindelijk moet je inhoud creëren en positioneren, zodat deze het voordeel van de consument schetst en hem dichter bij een verkoop brengt.

Het lastige is om inhoud te creëren die zowel aantrekkelijk is voor de mensen aan de andere kant van de zoekmachine als voor het algoritme van Google. Dat komt met ervaring.

Maar de SEO-expertise die nodig is om echt aansluiting te vinden als SEO-specialist en digitale marketingprofessional in het algemeen gaat dieper dan dat. Om echt te slagen in een SEO rol, moet je altijd rekening houden met content marketing op een dieper niveau, evenals consumenten psychologie en, de doelgroep aan wie je marketing doet, het social media landschap, webdesign en ontwikkeling, virale marketing strategieën, en algemene zakelijke doelen die helpen om merkbekendheid en conversies te stimuleren.

3. Een vermogen om in het groot te denken

Zoals we hebben vastgesteld, wordt alles beïnvloed door SEO. Bedrijfswebsites zijn zo belangrijk, dat SEO moet worden verbonden met de rest van deze overwegingen rond een site.

Het helpt om specifieke doelen te hebben rond SEO-campagnes. Als SEO Specialist of SEO expert  , is het uw doel om te focussen op zoekmachine rankings, het stimuleren van verkeer, het vergroten van naamsbekendheid, of conversies (iemand die uw website bezoekt veranderen in een klant)?

Het definiëren van die doelen en vervolgens in staat zijn om de grotere doelen van de organisatie in gedachten te houden tijdens het uitvoeren van een SEO-strategie zal een SEO Specialist instellen voor succes.

4. Uitstekende communicatieve vaardigheden en een samenwerkingsgeest

Een SEO expert  werkt samen met een groot aantal afdelingen in een bedrijf, waaronder verkoop, klantenservice, webontwikkeling, analytics, IT, marketing en meer. En het is niet altijd eenvoudig om uit te leggen waarom veranderingen aan een website de SEO stimuleren en uiteindelijk resulteren in meer verkeer en conversies. Dat is waar uw communicatieve vaardigheden in het spel komen.

SEO Specialisten moeten weten hoe ze op een overtuigende en toegankelijke manier kunnen uitleggen waarom bepaalde veranderingen nodig zijn en hoe ze de website en de bedrijfsresultaten ten goede komen. Verder is een deel van uw werk in staat om dat te doen met teams met veel verschillende achtergronden en perspectieven op de website.

Niet alleen dat, maar je zou betrokken kunnen zijn bij de specifieke inhoud die wordt ontwikkeld voor de site, dus je moet ervoor zorgen dat je schrijfvaardigheden uitstekend zijn voor SEO-banen.

5. Nieuwsgierigheid en aanpassingsvermogen

Google verandert voortdurend zijn algoritmen voor hoe het de resultaten van zoekmachines rangschikt. Het feit dat zoekmachine-algoritmen zo vaak veranderen zonder waarschuwing of uitleg kan ofwel frustrerend of opwindend voor je zijn, afhankelijk van je perspectief – maar een goede SEO expert  neemt deze uitdaging met enthousiasme aan.

U moet wendbaar zijn om te gedijen in de SEO ruimte. Veel professionals hebben baat bij continu leren, maar een SEO expert heeft het nodig om te overleven. Bovendien, als u verantwoordelijk bent voor de website van één bedrijf, kunt u het zich niet veroorloven om zelfgenoegzaam te zijn – als SEO expert is het uw taak om voortdurend de inhoud te beoordelen om te zien of deze in overeenstemming is met de steeds veranderende SEO best practices.

Wat zijn enkele functiebeschrijvingen met betrekking tot SEO specialist?

De volgende zijn veel voorkomende functiebeschrijvingen die dicht bij SEO Specialist liggen:

Zoekmachine Marketeer

Te vaak worden zoekmachine optimalisatie en zoekmachinemarketing (SEM) op één hoop gegooid, maar in werkelijkheid zijn ze heel verschillend. Zoekmachinemarketing is veel breder en omvat in feite SEO. Zoekmachine marketing vereist dat u vaardigheden beheerst zoals Pay Per Click marketing (PPC), reclame, en wat relatiebeheer, omdat u zowel aan consumenten als aan zoekmachines moet werken. Terwijl zoekmachine marketing professionals zich uitsluitend specialiseren in betaald zoeken, behandelen sommigen zowel zoekmachine marketing als SEO. Het beheersen van zoekwoord onderzoek en SEO tools zoals Google AdWords, Bing AdWords, en Google Analytics is een vereiste.

Zakelijke Marketing Consultant

SEO professionals hebben inzicht waar veel vraag naar is. Je moet een bewezen track record van SEO gerelateerd succes kunnen aantonen om in aanmerking te komen voor een baan als Business Marketing Consultant, omdat deze functie vereist dat je samenwerkt met klanten om oplossingen te bieden voor hun specifieke behoeften, SEO en andere marketing initiatieven plant en helpt implementeren, de effectiviteit meet van bestaande marketing strategieën en degene die je plaatst, en lange termijn ondersteuning en strategieën biedt om waarde te creëren voor die bedrijven.

Manager digitale marketing

De werelden van digitale marketing en SEO zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Digitale marketeers behandelen doorgaans alle soorten online marketing, waaronder SEO, SEM, PPC en sociale media. Digitale marketing professionals creëren en voeren marketingstrategieën uit, werken aan het stimuleren van SEO, beheren content en gebruiken sociale media zo effectief mogelijk om verkeer, merkbekendheid en verkoop te stimuleren.

Manager sociale media

De taakomschrijving van een social media manager omvat het creëren van boeiende social media content die werkt op elk social media platform en wordt gepubliceerd op de juiste momenten en in de juiste formaten om de grootst mogelijke indruk te maken op de doelgroep van een bedrijf. Net als een SEO Specialist, is een deel van de verantwoordelijkheid van een Social Media Manager om verkeer naar een bedrijfswebsite te leiden, terwijl er ook directe interactie is met consumenten en gebruikers via hun social media accounts.

E-mail Marketing Specialist

In een diepere niche van digitale marketing, weten Email Marketing Specialisten precies hoe ze overtuigende inhoud voor e-mailcampagnes moeten creëren die klanten verleiden om te klikken. E-mail blijft een van de sterkste methoden om een betrokken doelgroep te bereiken. E-mail marketing is primair een lead-genererende activiteit, dus deze e-mail inspanningen zullen altijd deel uitmaken van een grotere marketing strategie.

Met wie werken SEO Specialisten samen?

De meeste SEO Specialisten werken direct als onderdeel van een groter marketing of digitale marketing team, dus ze werken samen met social media marketing teams, Search Engine Marketers, en e-mail marketing teams.

Maar in bredere zin raakt SEO vrijwel elk onderdeel van een bedrijfswebsite, wat betekent dat het vrijwel elk onderdeel van een bedrijf beïnvloedt. Als gevolg daarvan kan een SEO expert verwachten samen te werken met onder andere ontwikkeling, ontwerp, verkoop, IT en klantenservice teams.

Redenen om SEO Specialist te worden

Er zijn veel goede redenen om een carrière als SEO Specialist te overwegen, aangezien het een snel groeiend vakgebied is met toepassingen op vele andere gebieden van digitale marketing en communicatie. Hier zijn een paar redenen waarom je zou kunnen overwegen een SEO Specialist te worden:

1. Je kunt goed overweg met woorden

We vergeten soms dat goed schrijven de basis is van SEO. Een SEO expert moet weten hoe hij helder en beknopt moet schrijven en tegelijkertijd content creëren die gericht is op de intentie van de gebruiker. Verder vinden woordkunstenaars het misschien leuk om te zien hoe kleine aanpassingen in woordkeuzes en structuur, gebaseerd op zoekwoordonderzoek, resulteren in het stimuleren van uw SEO. Communiceren naar mensen en zoekmachines tegelijk en tegelijkertijd inhoud creëren die voor beide als boeiend wordt beschouwd is geen gemakkelijke taak, dus met schrijfvaardigheid kom je een heel eind.

2. Weinig vakgebieden zijn zo dynamisch

Als je het type bent met een nooit aflatende dorst naar informatie – en een waardering voor alles wat digitaal is – zou een carrière in SEO een goede pasvorm zijn. Een SEO-expert weet dat het voortdurend bestuderen van herzieningen van het Google-algoritme en het dienovereenkomstig aanpassen een belangrijk onderdeel is van het stimuleren van zoekmachineverkeer en het effectief blijven als SEO-expert. Een SEO Specialist moet alert blijven omdat je nooit weet welke veranderingen om de hoek kunnen liggen. Als dat spannend voor je is, dan zou een baan in SEO een geweldige pasvorm zijn.

3. Sterke werkzekerheid

Bedrijven zijn pas onlangs tot inkeer gekomen door meer te investeren in zoekmachine optimalisatie en zoekmachinemarketing. Volgens een recent rapport meldden bedrijven die meer dan 25.000 euro per jaar aan marketing uitgeven dat zoekmachinemarketing en SEO het beste rendement op investering opleverden, en tweederde noemde SEM en SEO als een extreem hoge prioriteit of zeer hoge prioriteit voor de toekomst – meer dan e-mailmarketing of social media marketing. Bedrijven besteden al meer geld aan digitale marketing dan ooit tevoren – naarmate SEO een groter deel van die taart inneemt en meer waarde blijft bieden, zou dit moeten leiden tot meer banen voor mensen met een SEO-vaardigheid.

4. Krab je ontwerp jeuk

Een goede SEO Specialist beschouwt SEO nooit in een vacuüm. Een SEO-expert moet rekening houden met het geheel van de website van een klant of bedrijf, en niet alleen rekening houden met de structuur, maar ook met de gebruikerservaring en de algemene look en feel. Het werk van een SEO-specialist bestaat dus niet alleen uit het schrijven van overtuigende inhoud, maar hij moet ook weten hoe hij zijn oog voor esthetiek en webdesign moet gebruiken. Er zijn niet veel banen waarbij je zoveel creatieve spieren kunt laten werken als bij een SEO Specialist, en dat is voor velen een aantrekkelijk vooruitzicht.

5. SEO vaardigheden zijn overdraagbaar

Als je eenmaal een SEO-set hebt en de SEO-tools onder de knie hebt, ben je een aantrekkelijke kandidaat voor een aantal andere banen in verschillende sectoren en bedrijven. Bekijk een niet-SEO Specialist functieomschrijving en je zult nog steeds SEO expertise een vast onderdeel vinden van banen op het gebied van communicatie, content management, marketing, sociale media en journalistiek.