Linkbuilding strategie, wat is het juist? Linkbuilding is niet eenvoudig. Het is verdomd moeilijk. Dat is de reden waarom de meeste mensen moeite hebben om links naar hun site te bouwen, ongeacht de tactiek die ze gebruiken.
Klinkt zoals jij? U bent op de juiste plaats.
Wij beginnen met het bepalen van de Linkbuilding strategie
Linkbuilding strategieën VS. tactieken. Er is een GROOT verschil tussen tactiek en strategieën.
Strategie = algemeen plan.
Tactiek = het daadwerkelijke middel dat wordt gebruikt om een doel te bereiken.
Je hebt maar ÉÉN linkbuilding -strategie nodig: maak iets “linkwaardigs “. Ik weet dat dat klinkt als hetzelfde advies dat je al een miljoen keer hebt gehoord, maar het is waar .
Dat betekent niet dat je monsterlijke blogposts of interactieve handleidingen moet publiceren, zoals anderen je willen doen geloven. Voor sommige bedrijven is het product of de dienst op zichzelf “linkbaar”.
We krijgen bijvoorbeeld veel links vanwege de tools die we maken, niet de artikelen die we publiceren.
Hoe pakken wij linkbuilding aan?
De Linkbuilding strategie die wij gebruiken is bepalend voor het succes van jou website in Google.
- Wij ontwikkelen relevante websites waar we op de homepage in de content van die site aan link naar jou website plaatsen.
- Wij ontwikkelen zeer interessante subdomeinen die gaan over uw activiteiten, diensten en producten en in de content van die sites plaatsen we eveneens backlinks naar uw website. Dit websites worden gemaakt volgens de Tiered Linkbuilding techniek.
- We plaatsen blogs op relevante websites met in de content 1 tot 3 links naar uw website
Hoe gaan we tewerk?
De beste manier om uw autoriteit te vergroten door middel van linkbuilding, is door backlinks te verdienen van geloofwaardige, hoogwaardige websites. Als je heel veel backlinks hebt, maar ze zijn afkomstig van spammy, irrelevante sites, zullen ze je waarschijnlijk niet helpen om beter te ranken.
Er zijn veel manieren van linkbuilding, linkbuilding die werkt is onder andere.
- Blogs op relevante websites met een hoge DR en DA waarde
- Links op relevante website verwerkt in de content
- Links via Tiered linkbuilding techniek.
Maar houd er rekening mee dat backlinks niet alles zijn. Eerst en vooral moet u zich concentreren op het maken van nuttige inhoud van hoge kwaliteit.
Bij het onderzoeken van manieren om je positie te verbeteren, kan het benutten van de kracht van Linkbuilding die werkt een uitdaging zijn voor zowel beginners als ervaren professionals. Het kan echter een van uw krachtigste hulpmiddelen zijn voor organisch succes.
Backlinks pakketten
Backlinks verzamelen is net zoals SEO een lange termijnstrategie. Het is niet zo als je vandaag 50 backlinks krijgt dat je volgende week 5 plaatsen zal gestegen zijn in de ranking van Google. Wij bevelen onze klanten aan om het resultaat van linkbuilden pas na 6 maand te evalueren. Het beste rendement van uw campagne merk je maar pas op na een half jaar. Wij werken met pakketten per maand, die maandelijks opgezegd kunnen worden.
Onze maandelijkse pakketten
Een Linkbuilding strategie bepalen is net zoals SEO een lange termijnstrategie. Het is niet zo als je vandaag 50 backlinks krijgt dat je volgende week 5 plaatsen zal gestegen zijn in de ranking van Google. Wij bevelen onze klanten aan om het resultaat van linkbuilden pas na 6 maand te evalueren. Het beste rendement van uw campagne merk je maar pas op na een half jaar. Wij werken met pakketten per jaar, die maandelijks, per kwartaal of jaarlijks kunnen betaald worden.
Link building extra woord = 35 €
Omdat wij onze backlinks volledig manueel behandelen werken wij met een contract van 1 jaar. Als u kiest voor een éémalige betaling krijgt u 15% korting.
(alle prijzen excl. 21% BTW)
Wat is linkbuilding uitbesteden?
Hier bereik je mensen in je niche en laat je ze kennismaken met je inhoud.
Maar hier is het belangrijkste: je hebt helemaal geen “inhoud” nodig. U hoeft alleen maar iets te hebben dat een link waard is – het kan uw product, dienst, bedrijf, merk of zelfs persoonlijkheid zijn.
Linkbuilding strategie en middelen voor drukke marketeers
Blog / Linkbuilding strategieën en hulpmiddelen voor drukke marketeers
In het verleden was linkbuilding gericht op kwantiteit, niet op kwaliteit.
Vandaag de dag? Linkbuilding is een ander spel.
Als je een link building strategie aan het opbouwen bent, is het belangrijk om te weten dat het niet direct lukt. Het is een geleidelijk proces – tenminste, als je het goed doet.
De pagina’s waar je links bouwt, en met name de kwaliteit en autoriteit van die pagina’s, spelen een belangrijke rol bij het bepalen hoe hoog je in de zoekmachineresultaten komt.
Bloggen is een voor de hand liggende manier om backlinks naar uw website te krijgen. Er zijn echter tal van andere bewezen manieren om de beste links op te bouwen en uw ranking in de SERP’s te verhogen.
Wat is een Linkbuilding strategie? Linkbuilding strategieën verwijzen naar de technieken die marketeers en SEO’s gebruiken om andere websites te laten linken naar hun eigen website.
Als u bijvoorbeeld een e-commercesite hebt die kampeerspullen verkoopt, kunt u een blogbericht schrijven over veiligheidsmaatregelen voor kamperen. Andere websites die veiligheidskwesties bespreken, kunnen dan naar uw blogpost linken zodat hun gebruikers meer informatie over het onderwerp kunnen vinden.
Waarom zijn linkbuildingstrategieën zo belangrijk?
Linkbuilding is belangrijk voor zoekmachine optimalisatie (SEO). Het is een van de belangrijkste factoren die zoekmachines gebruiken om de rangorde te bepalen, wat betekent wie de eerste pagina van het zoekresultaat krijgt.
In feite hebben pagina’s op de bovenste plaats in de Google SERPs gemiddeld 3,8 keer meer backlinks dan de pagina’s op plaats 2-10.
Wanneer Google, Bing, Yahoo en andere zoekmachines beslissen hoe ze uw website rangschikken, kijken ze naar het aantal links dat naar uw site leidt (en de kwaliteit van die links).
Hoe meer hoogwaardige, betrouwbare en gezaghebbende sites naar u linken, hoe hoger uw blogberichten en verkooppagina’s zullen verschijnen op de pagina’s met zoekresultaten.
Bovendien helpen links naar uw website gebruikers uw site te vinden en kunnen ze het verkeer en het vertrouwen vergroten. Gebruikers zullen u immers eerder vertrouwen als andere sites denken dat u weet waarover u praat.
Linkbuildingstrategieën voor marketeers
In een onderzoek uit 2020 onder meer dan 800 professionele SEO’s zei bijna 40 procent van de respondenten meer dan € 1000 per maand te besteden aan linkbuilding.
Maar in welke strategieën moet je specifiek investeren? En hoe krijg je links van hoge kwaliteit van andere websites? Door mijn strategieën voor linkbuilding te volgen.
Experimenteer en vind een strategie of strategieën die het beste werken voor jou en je bedrijf.
Gebruik strategisch plaatsen van blogs
De oude manier van massaal gastbloggen alleen voor links is dood. U wilt geen artikel plaatsen op een site die niet relevant is voor uw niche en geen enkele autoriteit heeft, alleen maar om een backlink te krijgen.
Die stijl van gastbloggen zal niet werken. De zoekmachines zijn slim en zien dat je niet gastblogt om waarde toe te voegen.
Maar in een onderzoek uit 2021 zei 60 procent van de bloggers die reageerden dat ze tussen de 1 en 5 gastberichten per maand schrijven.
Als je de vruchten wilt plukken van gastbloggen, moet je strategisch en authentiek te werk gaan. Zorg ervoor dat je een uniek stuk inhoud maakt voor de andere site (bijvoorbeeld een case study) en dat de site relevant en gezaghebbend is en jouw publiek aantrekt.
Wanneer u selectief gastblogt, zult u de vruchten plukken van hogere rankings, meer verkeer en gekwalificeerde leads.
Maak en verspreid infografieën
56 procent van de bedrijven gebruikt infographics, en 84 procent van degenen die ze gebruiken vindt ze effectief. Dat komt omdat infographics vandaag de dag nog steeds werken en een vitale rol kunnen spelen in uw linkbuildingstrategie.
Het goede van infographics is dat je voortdurend organisch verkeer naar je blog genereert en kwalitatieve links verdient zonder er zelfs maar om te vragen.
Linkbuildingstrategieën voor marketeers – Infografieken maken en verspreiden
Als je klaar bent om je infographic te maken en te promoten, bekijk dan de onderstaande links:
Word actief op sociale media
Ahrefs heeft onlangs een casestudy over linkbuilding afgerond. Ze kregen links uit vijf verschillende staten waarvoor ze geen outreach hadden gedaan dankzij hun inspanningen op sociale media.
Social media netwerken hebben een revolutie teweeggebracht in marketing en kunnen een enorme zegen zijn voor je link building plan en guest post inspanningen. Als u niet actief bent op sociale media, dan bewijst u uw merk een slechte dienst.
Word actief door nieuwe berichten, afbeeldingen en updates te delen. Help uw fans te vinden wat ze willen zien door het op meer plaatsen te delen via sociale media.
Als u actief wordt op sociale media, kunt u gemakkelijk de betrokkenheid verhogen, zelfs als u nieuw bent. Zo stelt u uw merk en site bloot aan meer mensen die uw beste berichten kunnen delen met hun doelgroep.
Gebruik links naar betrouwbare sites
Het is tijd om links naar bronnen van betrouwbare sites te gaan gebruiken. Een resource is als een gids die je maakt of samenstelt voor je doelgroep.
Hier zijn een paar frisse kop ideeën die u kunt modelleren voor uw resource:
25 Copywriting Blogs die je meer geld zullen opleveren
50 Copywriting Blogs waarvan u niet wist dat ze bestonden
27 Copywriting en Content Marketing Blogs die u gratis verkeer zullen sturen.
Dit soort bronnen kan een geweldig hulpmiddel zijn voor een marketingteam. Nadat het geschreven is, kunt u links krijgen via e-mail. Stuur een eenvoudige e-mail naar alle mensen wiens blogs je hebt opgenomen.
Ik heb eens e-mails gestuurd naar 30 bloggers die ik noemde in mijn resource post. Twaalf van hen linkten binnen tien dagen naar mijn bronnenpagina, en ik kreeg veel sociale liefde.
Je hebt een bepaald niveau van vertrouwen opgebouwd, en je hebt hen ook enige waardering getoond. Zij zullen eerder geneigd zijn uw vrijgevigheid te beantwoorden door naar uw webpagina te linken.
Maak gebruik van de Broken Links Strategie
Volgens een Semrush-studie heeft 42,5 procent van de websites gebroken links. U kunt hierop inspelen met de gebroken link strategie.
De gebroken link strategie kan de beste manier zijn als je het te druk hebt om inhoud voor je blog of een gastpost te schrijven.
Als drukke marketeer weet ik dat je beperkte tijd hebt om content te schrijven. Dat is een van de redenen waarom een groot aantal B2C-contentmarketeers moeite heeft om boeiende content voor hun klanten te creëren.
Hoe werkt broken link building?
Deze linkbuildingstrategie is eenvoudig: Zoek pagina’s op blogs met dode links (links die niet meer werken) en stel voor de gebroken link te vervangen door een link naar soortgelijke inhoud op uw eigen site.
Als ik naar een bepaalde webpagina van mijn Neil Patel-blog linkte en ontdekte dat de links dood waren, kon ik die gemakkelijk vervangen door een andere relevante en hoogwaardige bron. Als die hoogwaardige pagina van u is, is dat zowel zoekmachineoptimalisatie sap als een waardevolle link.
Er zijn verschillende diepgaande gidsen om u te helpen het concept van broken link building te begrijpen en hoe u het de eerste keer goed doet. Je zult deze bronnen echt nuttig vinden:
The Black Belt Broken Link Building
Laat het niet rotten: 5 strategieën om gebruik te maken van gebroken links
Hoe de Broken Link Strategie gebruiken om links te krijgen
Laat uw website groeien
Een van de top link building strategieën is het uitbouwen van uw merk. Uw merk ontwikkelt zich vanuit uw gedachten, en begint zich dan extern te uiten.
Als het gaat om linkbuilding die werkt, moet u erkennen dat mensen op natuurlijke wijze naar u zullen linken naarmate uw persoonlijke merk groeit.
Wat bedoel ik daarmee? Laten we hier even bij stilstaan.
Hoewel de marketingwereld verschillende definities hanteert, is een natuurlijke link een link die a) redactioneel verdiend is, en b) organisch is in de context waarin hij verschijnt.
Hij maakt geen deel uit van een sponsoring of wordt op geen enkele manier betaald. Vaak geeft een natuurlijke link krediet waar krediet verschuldigd is, en het is iets waar elke professionele blogger naar zou moeten streven.
Ik heb gezien hoe krachtig een natuurlijke link kan zijn. Wanneer ik een nieuw blogbericht publiceer, zie ik binnen 24 uur meestal nieuwe links van gezaghebbende blogs.
Ik doe al meer dan tien jaar aan online marketing. Gedurende deze tijd was een van de meest effectieve strategieën die ik gebruikte om mijn persoonlijke merk te laten groeien consequent bloggen. Als je consequent blogt, krijg je meer aandacht.
Als linkbuilding deel uitmaakt van je strategie, ga dan serieus bloggen. Je krijgt 97 procent meer inkomende links, en dat zal ook je zoekmachine rankings verbeteren.
Controleer de backlinks van concurrenten
Als je concurrenten hoger scoren dan jij in de zoekmachines, zijn ze misschien op de goede weg. U kunt daar ook zijn.
Niets is zo krachtig als je concurrenten bespioneren om te weten waar hun links vandaan komen.
Spioneren op uw concurrenten helpt u te zien voor welke sleutelwoorden zij scoren, waar hun beste links vandaan komen, en wat zij momenteel doen dat hen helpt succesvol te zijn, heet “concurrentieanalyse”.
Hoe maak je link roundups?
Zoek eerst blogberichten die relevant zijn voor je onderwerp. Als je bijvoorbeeld een lijst van 50 blogs wilt samenstellen die gaan over het schrijven van koppen, ga je gewoon naar Google en probeer je deze zoekopdracht:
U wilt ook aandacht besteden aan uw verkeer en uw huidige linkprofiel. Meer blogs in uw branche kunnen naar uw berichten linken. Begin bij het schrijven van uw roundup-berichten met de blogs die u verkeer hebben gestuurd.
Denk eraan dat wanneer je een roundup post maakt, je niet alleen naar je interne pagina’s linkt. Site-eigenaars zullen misschien niet geïnspireerd zijn om naar jou terug te linken omdat je het principe van wederkerigheid niet gebruikt.
Link naar hun berichten, en zij zullen eerder geneigd zijn om terug te linken naar jouw bronpagina.
Houd uw backlinks bij
De meeste mensen besteden tijd en geld om nieuwe links te krijgen, maar ze houden hun status niet bij.
Als je je backlinks niet bijhoudt, hoe weet je dan of je er meer moet bouwen of moet pauzeren? Je hebt nu misschien meer dan 800 links die naar je webpagina’s verwijzen, maar als je het na 30 tot 60 dagen controleert, zijn sommige links misschien verdwenen.
Waarom? U hebt geen controle over de blogs en autoriteitssites die naar u linken. De site-eigenaren kunnen gemakkelijk uw link uit hun bericht of resourcepagina verwijderen zonder u daarvan op de hoogte te stellen.
Daarom is het belangrijk om je backlinks in de gaten te houden.
Als u niet zeker bent van het aantal backlinks dat uw site momenteel heeft, leest u hier hoe u daar achter kunt komen.
Er is ook een grafiek die uw backlinks in de tijd toont. Dit is handig om te zien of je linkbuildingstrategieën vruchten afwerpen of dat het tijd is om iets nieuws te proberen.
Linkbuildingstrategieën voor marketeers – Houd uw backlinks bij met Ubersuggest
11. Stel inhoudelijke pijlers vast
Als je wilt dat mensen je content serieus nemen, dan moet je dingen schrijven die mensen aan het denken zetten. Maak nuttige inhoud, inhoud die hen daadwerkelijk helpt iets te doen, en de links zullen volgen.
Inhoud is het levensbloed van je online business. Of je nu informatieproducten verkoopt, zoals e-books of software, of fysieke producten, zoals digitale camera’s en boeken op papier, je moet mensen een reden geven om je te promoten.
De uitdaging van het creëren van inhoud is de frequentie.
Hoe vaak moet je nieuwe inhoud publiceren voor je doelgroep?
Hen voortdurend bombarderen met de ene blogpost na de andere kan niet nuttig zijn, omdat het over het algemeen leidt tot informatie-overbelasting.
De echte uitdaging is wanneer en hoe vaak u nieuwe inhoud moet publiceren voor uw prospects en klanten. Sommige klanten vinden het niet erg als u dagelijks post, maar voor anderen lijkt het een bootlading werk.
Dan blijven er twee opties over:
U krijgt waarschijnlijk verschillende reacties van uw e-mailabonnees, bloglezers, prospects en klanten als u de eerste optie volgt. Dat maakt de zaken alleen maar ingewikkelder.
De tweede optie is veel beter. In plaats van regelmatig nieuwe content te maken en te publiceren, kun je jezelf het gedoe besparen en regelmatig pijlercontent maken.
Win links terug via sociale vermeldingen
Meer dan 2 procent van de externe links op het internet zijn gebroken, volgens Semrush.
Link reclamatie is een populair onderwerp in zoekmachine optimalisatie en de sociale media wereld. U kunt gebroken 404-links en naamsvermeldingen die niet naar uw blog verwijzen, terugwinnen.
Controleer uw Google Analytics voor 404-pagina’s waar mensen naar linken, wijs ze dan naar een andere actieve en relevante pagina terwijl u de 404-pagina’s repareert.
U kunt ook gewoon uw gebroken pagina herstellen om uw links terug te winnen.
Wij maken ons echter vooral zorgen over het terugwinnen van links via sociale vermeldingen.
Als u met Google Alerts uw merk en de vermeldingen op sociale media in de gaten houdt en geen gebruik maakt van die vermeldingen, maakt u een fout.
Wanneer u infografieën publiceert met een attributiecode onder de afbeelding, is het uw bedoeling dat mensen de code op hun blogs plaatsen en naar u teruglinken.
Hoeveel van deze mensen gebruiken jouw code of linken terug naar de primaire bron?
Ik ontwerp en promoot veel nuttige infografieken. Veel sites kunnen besluiten om mijn infografieën te publiceren voor hun lezers.
Ze moeten mijn blog vermelden, maar wat als ze de afbeelding opslaan en gewoon uploaden naar hun blogpost? Hoe eis ik terug wat rechtmatig van mij is, de link?
Verdien redactionele links
Redactionele links gebeuren niet toevallig. U creëert ze door waarde te leveren. Dit is waar Google op uit is sinds de eerste Google Panda, Penguin, Hummingbird en Mobile-geddon updates.
Redactionele links zijn de meest waardevolle en gewilde links omdat ze vrijwillig worden gegeven door sites die er niets voor terug willen.
De aard van redactionele links is dit: uw inhoud moet overtuigend zijn voordat mensen ernaar linken.
Als al uw links handmatig worden verworven of opgebouwd, zult u moeite hebben om ze allemaal te behouden, en Google kan u bestraffen omdat u niet altijd zo voorzichtig kunt zijn. Om geen tijd en moeite te verspillen, kunt u zich beter richten op het produceren van goede inhoud.