Hoog in Google Wie wil er geen toppositie in Google? Niet alleen zorgt een hogere positie op Google voor meer verkeer naar uw site, meer online aanwezigheid en een grotere geloofwaardigheid van uw bedrijf; het voelt ook gewoon goed. Een beetje zoals dat Jackie Wilson liedje…
Hoog in Google – Hoe hoog scoren in Google?
Target je redelijke zoekwoorden. Eerst en vooral moet u weten waarvoor u wilt rangschikken. En natuurlijk wilt u rangschikken op termen die uw ideale klanten in het zoekvak inpluggen. Dit zijn zoekwoorden en je hebt tools voor zoekwoordonderzoek nodig om te bepalen wat voor jou redelijk is om op te rangschikken.
Dit zijn de factoren die betrokken zijn bij het identificeren van de beste zoekwoorden om te targeten voor ranking op Google:
Volume: hoe vaak er per maand naar de term wordt gezocht.
Concurrentie: hoe moeilijk het is om voor dat zoekwoord te scoren.
Uw domeinautoriteit: Domeinautoriteit heeft invloed op hoe gemakkelijk het voor u zal zijn om op zoekwoorden te rangschikken. Als uw site al een tijdje bestaat en u al die tijd inhoud van hoge kwaliteit publiceert, zal het gemakkelijker zijn.
Relevantie: het heeft geen zin om te rangschikken voor een zoekwoord dat geen gekwalificeerd verkeer naar uw site zal leiden.
Als u net begint met uw SEO-strategie, kunt u het beste beginnen met zoekwoorden met een laag volume en weinig concurrentie, zodat u grip kunt krijgen en deze in de loop van de tijd kunt opbouwen. Wat ‘laag’ is, hangt af van uw branche, maar zoekwoorden in het bereik van 90-400 kunnen redelijk zijn om te beginnen.
Linkbuilding
De belangrijkste factor naast je SEO zijn backlinks , links van relevante websites. Wij zorgen ervoor dat je website maandelijks de juiste kwalitatieve links krijgt zodat je zoekwoorden meer en meer door Google geapprecieerd worden. Google ziet goede backlinks als stemmen. Hoe meer stemmen hoe hoger je gaat stijgen in de zoekopdrachten.
Backlinks pakketten
Backlinks verzamelen is net zoals SEO een lange termijnstrategie. Het is niet zo als je vandaag 50 backlinks krijgt dat je volgende week 5 plaatsen zal gestegen zijn in de ranking van Google. Wij bevelen onze klanten aan om het resultaat van linkbuilden pas na 6 maand te evalueren. Het beste rendement van uw campagne merk je maar pas op na een half jaar. Wij werken met pakketten per maand, die maandelijks opgezegd kunnen worden.
Onze maandelijkse pakketten
Handmatige Linkbuilding uitbesteden is net zoals SEO een lange termijnstrategie. Het is niet zo als je vandaag 50 backlinks krijgt dat je volgende week 5 plaatsen zal gestegen zijn in de ranking van Google. Wij bevelen onze klanten aan om het resultaat van linkbuilden pas na 6 maand te evalueren. Het beste rendement van uw campagne merk je maar pas op na een half jaar. Wij werken met pakketten per jaar, die maandelijks, per kwartaal of jaarlijks kunnen betaald worden.
Link building extra woord = 35 €
Omdat wij onze backlinks volledig manueel behandelen werken wij met een contract van 1 jaar. Als u kiest voor een éémalige betaling krijgt u 15% korting.
(alle prijzen excl. 21% BTW)
Controleer de zoekwoordintentie
Over het algemeen zijn er vier hoofdtypen zoekwoordintentie : informatief, commercieel, transactioneel en navigatie. Voor SEO kijkt u voornamelijk naar zoekwoorden met een informatieve intentie. Maar zelfs binnen uw zoekwoorden met een informatieve intentie, moet u precies inzoomen op wat voor soort informatie de persoon zoekt wanneer hij op dat zoekwoord zoekt.
Ik heb bijvoorbeeld een aantal screenshots die ik heb verzameld van coole websites en functies en was op zoek naar een trefwoord om ermee te targeten. Ik vond het zoekwoord website-ideeën, zag dat het een zoekvolume van 2900 had en dacht 😍 perfect. Maar toen ik het googelde, zag ik dat de resultaten niet bedoeld waren voor bedrijven die op zoek waren naar ideeën voor hun websites, maar eerder voor side hustlers die op zoek waren naar hun volgende idee of beginnende ontwikkelaars die op zoek waren naar hun volgende project.
Als ik dat zoekwoord target met mijn website-screenshots, zal het niet worden gerangschikt. Maar als ik het target voor ‘ideeën voor website-ontwerp’, is dat een ander verhaal.
Schrijf er lange inhoud over
De sleutel tot een hoge positie in Google? Diepgaande, lange inhoud op het zoekwoord waarop u zich richt. Dit is nu het duidelijkst bij blogposts, maar je kunt dit ook doen voor bestemmingspagina’s.
Onze gratis website-grader -bestemmingspagina staat bijvoorbeeld op pagina één voor het zoekwoord ‘website-grader’. Op het eerste gezicht lijkt het misschien alsof het niet veel inhoud heeft. Maar scroll naar beneden onder de vouw en je zult een schat aan woorden vinden in de vorm van veelgestelde vragen.
Hier is je korte checklist:
Zoekwoordplaatsing: zorg ervoor dat uw zoekwoord in uw metatitel, metabeschrijving, ten minste twee H2’s, in afbeeldingsbestandsnamen, afbeelding alt-tekst, de URL en natuurlijk in de hoofdtekst van uw pagina staat.
Interne links: voeg links naar de pagina toe vanaf ten minste drie andere pagina’s op uw site.
Externe links: neem 1-3 links op uw pagina op naar relevante, vertrouwde pagina’s.
Optimaliseer metabeschrijving: houd het 155-165 tekens en vertel de lezer de waarde die ze krijgen door op uw pagina te klikken.
Oké, dus zo scoor je hoog in Google. Maar misschien heb je al die dingen al gedaan. Misschien sta je al een beetje hoog en wil je hoger scoren. Als jij dat bent, blijf dan lezen.
Target long-tail , vraagzoekwoorden
Voor het grootste deel zullen zoekwoorden die qua volume en concurrentie de goede plek raken, long-tail-zoekwoorden zijn, maar long-tail-zoekwoorden zijn een extra bonus omdat ze kansen bieden om hoger te verschijnen dan de topresultaten voor bredere , zoekwoorden met een zeer hoog volume – via het gedeelte Mensen vragen ook.
Zo heeft “social media marketing” een zoekvolume van 32K (yow). WordStream is resultaat nummer één en Sprout Social is nummer twee. Maar ingeklemd in het midden van die twee resultaten is de PAA-sectie. Als een lezer een van die vragen uitvouwt, staat de pagina die die vraag beantwoordt nu hoger dan het nummer 2 resultaat in Google.
Je weet gewoon nooit welke longtail-zoekwoorden Google in PAA zal ophalen, waardoor je bericht een kans krijgt om hoger te scoren dan de # 2-resultaten voor een zoekwoord met een hoog volume.
✅ Pro-tip
Richt u niet op PAA-vragen om via deze vragen op Google te worden gerangschikt. Richt u in plaats daarvan op zoekwoorden met een lange staart voor het primaire doel om voor dat zoekwoord te rangschikken, met als secundair doel wat extra ranking via PAA.
Maak uw informatie skimmable
Google richt zich steeds meer op het geven van antwoorden in plaats van alleen een lijst met pagina’s. Vandaar de term “zero-click search”, waarbij een gebruiker de informatie die hij zoekt rechtstreeks op de resultatenpagina kan krijgen zonder op een bepaald resultaat te hoeven klikken. Dit is niet geweldig voor degenen onder ons die websiteverkeer willen stimuleren , maar als je ze niet kunt verslaan (Google is als Goliath op ‘roids), doe dan mee, en de bron zijn van waaruit Google een antwoord bouwt, is de next best thing—en jouw manier om hoger te scoren.
De beste manier om hiervoor te optimaliseren, is door uw inhoud skimmbaar te maken. Op deze manier kan Google fragmenten van uw inhoud extraheren om antwoord-y-resultaten te bouwen, zoals met de Featured Snippet, Passage Ranking en zelfs metabeschrijvingen. Hier is hoe:
Gebruik je heading-tags. Elke websitebouwer/CMS stelt je in staat om dit te doen. Maak niet alleen koppen door de tekstgrootte en het gewicht te vergroten; zorg ervoor dat ze zijn ingepakt in
Maak expliciete uitspraken
Nee, niet het grof taalgebruik. Wat ik bedoel is, wanneer je je richt op vraagtrefwoorden in het bijzonder, zelfs als het een meerdelig antwoord is, zorg er dan voor dat je ergens in de post een expliciete verklaring hebt die een duidelijk antwoord geeft en tegelijkertijd de vraag herhaalt.
Hieronder zien we de SERP voor “hoe lang moet een blogpost zijn in 2022.” De kans is groot dat Hook Agency de Featured Snippet-positie heeft gekregen omdat er een zin in staat die luidt: “De beste bloglengte voor SEO in 2022 is 1.760-2.400 woorden”, terwijl Wix (het nummer twee resultaat) de vraag beantwoordt, maar niet terwijl hij deze herhaalt.
En voor ‘how-to’-zoekwoorden kun je het bericht afsluiten met een conclusie die zegt: ‘Dus om samen te vatten, hier is hoe [doe X]: geef vervolgens een lijst met de strategieën of tips uit het bericht. Een andere optie zou zijn om bovenaan het bericht een overzichtssectie te hebben die het overzicht in vogelvlucht geeft voordat dieper op elk item wordt ingegaan.
Voeg betekenisvolle beelden toe
Het opnemen van afbeeldingen op uw pagina kan op een aantal manieren helpen om hoger te scoren. Ten eerste zorgt het voor meer boeiende inhoud die mensen langer op de pagina houdt; ten tweede worden reguliere zoekresultaten visueler; en ten derde geeft dit uw afbeeldingen de kans om ook in de afbeeldingsresultaten te worden gerangschikt .
Maar voor die blogberichten die u hoger wilt rangschikken, zijn stockfoto’s en lege afbeeldingen niet voldoende. Je hebt afbeeldingen nodig die concepten illustreren, waarde toevoegen en overeenkomen met de intentie van het zoekwoord.
Zo is de SERP voor ‘marketingideeën voor januari’ niet alleen erg visueel, maar je kunt ook zien dat Google de voorkeur geeft aan screenshots van posts op sociale media in januari en landingspagina’s van evenementen.
Dus wanneer u inhoud maakt op basis van een zoekwoord, Google het dan en krijg niet alleen een idee van hoe belangrijk beeldmateriaal is, maar ook welke beeldmateriaal wordt weergegeven, zodat u kunt aansluiten bij de verwachtingen van zoekers.
Als uw blogsjabloon al een koptekstafbeelding maakt (zoals die van WordStream), zodat het overbodig zou zijn om deze bovenaan uw bericht te plaatsen, verplaatst u deze naar het einde van het bericht. Of kijk of je SEO-plug-in (we gebruiken Yoast) je de mogelijkheid geeft om een sociale afbeelding te uploaden. De afbeelding verschijnt niet in het blogbericht zelf, maar wordt wel aan dat bericht toegevoegd en kan worden geïndexeerd in zoekresultaten.
how to rank higher on google – yoast social image tab
Zorg voor een inhoudsopgave
Dit is een eenvoudig element om toe te voegen aan uw blogposts die Google erg leuk lijkt te vinden. Vaak zie je dat Google die links rechtstreeks aan de metabeschrijving van een bericht toevoegt.
Hier is hoe het te doen:
Ga naar de HTML-weergave van je bericht en plaats dit boven elk van de H2 of H3’s waarnaar je links wilt maken:
Laat de aanhalingstekens staan, en als je meer dan één woord gebruikt, scheid ze dan met streepjes of underscores. Schrijf vervolgens bovenaan je bericht je inhoudsopgave en voeg een link toe naar #section-title voor elk bericht:
Voor dit gedeelte van dit bericht heb ik het bijvoorbeeld deze tag gegeven:
Vervolgens koppelde ik bovenaan ‘Hoe hoger te scoren op Google’ aan #higher
how to rank higher on google – jumplink example
Borify uw metatitels
Ja, je leest het goed. Uw SEO-titel, of metatitel, is de titel die op de eigenlijke SERP verschijnt. En net als bij koppen, geeft Google je niet veel ruimte voor creativiteit. Vaker wel dan niet, is een titel die lijkt op wat al op pagina één staat, de beste keuze.
Dus terwijl je misschien voor iets kleurrijkers gaat in je H1-titel (de titel die op de pagina zelf verschijnt), blijf bij 60 tekens of minder voor je SEO-titel, laad het zoekwoord vooraf en let op modifiers die lijken te zijn populair, zoals met het jaartal in de titel.how to rank higher on google – seo title examples
Dit bericht een titel geven met iets creatievers zoals “Hoger scoren op Google: 10 gevaarlijke valkuilen om te vermijden” zal het waarschijnlijk niet helpen om te scoren.
Hoe u het hoogst scoort in Google? Om nog hoger te scoren, of om je ranking te verbeteren voor hele moeilijke zoekwoorden.
Ontvang backlinks
Een backlink is een link naar uw pagina vanaf een andere website, en deze zijn een zwaar gewogen rankingfactor .
how to get backlinks – google ranking factors
Afbeeldingsbron
Als u nu kwaliteitsinhoud maakt en deze promoot op sociale media, krijgt u mogelijk al backlinks. Maar u kunt ook proactief zijn met het verkrijgen van backlinks voor specifieke pagina’s. U kunt hier leren hoe u backlinks kunt krijgen .
Mijn zoekopdrachten
Search Console vertelt u welke zoekopdrachten ertoe leiden dat mensen uw pagina in de zoekresultaten zien en op welke zoekopdrachten ze klikken. Dit kan u helpen extra koppen te vinden om aan een pagina toe te voegen, evenals extra zoekwoorden om te targeten met hun eigen pagina’s. Als u er al per ongeluk voor scoort, dan weet u zeker dat u scoort wanneer u zich opzettelijk op dat zoekwoord richt.
In de onderstaande afbeelding is ‘beste advertentiezinnen’ een zoekopdracht waarvoor we vertoningen ontvangen. Als ik merk dat het een trefwoord is, wil ik er misschien een blogbericht over schrijven of het als kop in een bestaand bericht gebruiken.
Target how-to en tutorial-trefwoorden met video’s
Video-inhoud verschijnt steeds meer op de SERP en in sommige gevallen is dit de enige kans die u heeft om hoger te scoren voor een onderwerp. Kijk bijvoorbeeld eens naar de SERP voor ‘hoe adverteren op Facebook’. Tussen advertenties, Mensen vragen ook, het organische resultaat van Facebook en de video’s, is het “beste” echte organische paginaresultaat letterlijk het laatste resultaat op de pagina.
Maar als u video-inhoud over het onderwerp maakt, kunt u op de hoogst mogelijke positie komen voor een organisch resultaat (omdat u Facebook niet gaat overtreffen).
Target pagina’s die al gerangschikt zijn
Het kan soms gemakkelijker zijn om een bericht van positie negen naar positie vier te krijgen dan van bijvoorbeeld pagina negen naar pagina vier. Niet alleen dat, maar de eerste zal een veel grotere verkeerstoename genereren dan de laatste. Als je een grote website hebt, gebruik dan een SEO-tool zoals Ahrefs of Semrush om je organische zoekwoorden op positie te filteren en kijk of je pagina’s hebt die bij deze rekening passen, en kijk dan of je deze opnieuw kunt optimaliseren .
Voer een SERP-analyse uit
Dit is een andere strategie waarbij je een SEO-tool nodig hebt. Als u echt bovenaan een bepaald zoekwoord wilt staan, wilt u een SERP-analyse uitvoeren om precies te zien wat er nodig is – en of het realistisch is. Als ik bijvoorbeeld de hoogste van het hele land wil worden voor ‘ ideeën voor kleine bedrijven ‘, kan ik zien dat ik concurreer met HubSpot, met name een pagina met 4.589 backlinks van 1.100 verschillende domeinen op een site met een domein waardering van 93.
Schema-opmaak toevoegen
Schema.org-opmaak is geen rankingfactor, maar kan uw zichtbaarheid in zoekresultaten helpen verbeteren en uw resultaten beter klikbaar maken. Schema-opmaak is een manier om Google nog specifieker te vertellen over de soorten inhoud op uw pagina, waardoor deze kan worden weergegeven in uitgebreide resultaten. Er zijn veel verschillende soorten uitgebreide resultaten: artikelen, breadcrumbs, evenementen, veelgestelde vragen, how-to’s, vacatures, veelgestelde vragen en meer.
U kunt de Rich Result-tester van Google gebruiken om te zien welke inhoud op uw pagina in aanmerking komt voor Schema-opmaak.
Controleer uw technische SEO
Veel technische SEO wordt gedaan op siteniveau, maar er zijn tal van optimalisaties op paginaniveau die u kunt uitvoeren om uw positie te verbeteren, zoals ervoor zorgen dat uw afbeeldingen zijn gecomprimeerd en de juiste afmetingen hebben en dat er geen indexatieproblemen zijn. Je kunt de Core Web Vitals, mobiele bruikbaarheid en meer van een pagina controleren in Search Console.
Zorg er bovendien voor dat u een handmatige mobiele bruikbaarheidstest uitvoert, zoals in, gebruik niet alleen de mobielvriendelijkheidscontrole van Google, maar bezoek de pagina daadwerkelijk vanaf een mobiel apparaat om te controleren of de elementen correct worden weergegeven. Er zijn een aantal dingen die een code-crawler gewoon niet oppikt.
Hoe hoger te scoren op Google: samenvatting
En dat is het. De SERP heeft een lange weg afgelegd van de lijst met 10 blauwe links. Google geeft prioriteit aan visuele, uittrekbare, recente inhoud om rijke SERPS te bouwen die onmiddellijke antwoorden bieden. Gebruik deze tips om hoog, hoger en hoogst te scoren, zodat u autoriteit in uw niche kunt opbouwen en uw websiteverkeer en conversiedoelen kunt behalen.
- Target redelijke zoekwoorden
- Controleer de intentie
- Schrijf er lange inhoud over
- Doe je on-page SEO
- Target long-tail, vraagzoekwoorden
- Maak uw informatie skimmable
- Maak expliciete uitspraken
- Voeg betekenisvolle beelden toe
- Heb een inhoudsopgave
- Borify uw metatitels
- Krijg backlinks
- Richt uw zoekopdrachten
- Maak video-inhoud
- Target pagina’s die al gerangschikt zijn
- Doe een SERP-analyse
- Schema opmaak
- Technische SEO